На ЛАЗі зірвано державну програму

Програма з оновлення рухомого складу до Євро-2012 – фактично провалена. Як відзначив, Ігор Малець — генеральний директор «ЛАЗ», основного постачальника техніки за державною програмою, кількість автобусів та тролейбусів львівського виробництва за три місяці до початку чемпіонату буде скорочена більш, ніж вдвічі. До чотирьох міст України, які прийматимуть фінальну частину чемпіонату Європи з футболу, ЛАЗ поставить близько тисячі автобусів і тролейбусів. За словами Малеця, планувалося, що до Євро-2012 львіський автозавод поставить до означених міст близько двох тисяч міських машин, проте ця цифра була лише декларативною. Зараз сталося коригування відповідно до фінансування, що виділялось, і кількість машин зменшилась до тисячі. На це з держбюджету, як повідомив Малець, загалом виділяється півтора мільярди гривень.

Гендиректор заводу нагадав, що Львову у рамках підготовки до Євро-2012 ЛАЗ поставив 33 автобуси. «Ми готові виготовити місту ще 100 машин, чекаємо, що і Київ замовить сотню машин», — відмітив він і додав, що на заводі завершується виробництво партії машин для Донецька. Підготовлена і остання партія тролейбусів для Харкова. Також І.Малець відмітив, що автобуси і тролейбуси, які поставляють в приймаючі міста, є однаковими за комплектацією та якістю.

Відзначимо, що чимало перевізників скаржаться і на неможливість оновлення рухомого складу на міжміських маршрутах. Чиновники наполягають на необхідності придбання автобусів вітчизняного виробника, але в Україні так і не було запущено повноцінного виробнинцтва машин туристичного класу. В той же час неодноразові заклики дозволити безмитне ввезення нових або хоча б автобусів, що були у використанні, урядовці просто не чують. Більш того, нещодавно украиїнські чиновники взагалі заявили про можливість дозволу каботажних перевезеннь для іноземців в Україні. Це крок, як відзначають фахівці ринку, практично зруйнує вітчизняну автогалузь