Міністерство інфраструктури буде йти шляхом спрощення надання послуг та ліквідації зайвих бюрократичних процедур,- Юрій Лавренюк

10 листопад під головуванням заступника Міністра інфраструктури Юрія Лавренюка відбулось засідання Комісії Міністерства інфраструктури України з питань забезпечення виконання Женевської Угоди 1958 року.

В ході засідання члени комісії розглянули висновок технічної служби ДП «ДержавтотрансНДІпроект» щодо можливості застосування альтернативних технічних приписів для цілей індивідуального затвердження колісних транспортних засобів категорій М1 та N1, які виготовляються для країн, які не є державами-членами ЄС. Висновок стосується наступних елементів та функцій КТЗ: викиди шкідливих речовин КТЗ, кріплення ременів безпеки, пристрої освітлення та світлової сигналізації, ремені безпеки та безпечне скло.

У державах-членах ЄС для цілей індивідуального затвердження завершених колісних транспортних засобів категорій М1 та N1, які виготовляються великими серіями для країн, які не є державами – членами ЄС, можуть застосовуватись такі альтернативні технічні вимоги щодо:

  • Ременів безпеки та утримуючих пристроїв – кожен ремінь безпеки повинен мати ідентифікаційну лейбу виробника;
  • Скла – наявність маркування виробника на склі;
  • Світотехніки – має бути замаркована знаком затвердження «ЕС»;
  • Задньої протитуманної фари – повинна бути обов’язковою;
  • Повторювачів поворотів – повинні бути обов’язковими, їх розташування передбачено заводом виробника;
  • Екології – альтернативною є відповідність вимогам, описаним у документі «Сalifornia Code of Regulations», частина 13, пункти 1961 (а) і 1961(b)(1)(C)(1), які застосовуються до моделей транспортних засобів 2001 року та наступних років випуску, але за умови що транспортний засіб було вироблено не раніше 2010 року (включно) при підтвердженні відповідності нормам еквівалентним вимогам рівня «Євро – 5» та не раніше 2015 року (включно) при підтвердженні відповідності нормам еквівалентним вимогам рівня «Євро — 6».

Саме тому, у зв’язку з прийняттям рішення, яке було вкрай необхідне для імпортерів автомобілів котрі походять або вироблені в Сполучених Штатах Америки, та у зв’язку з тим, що рекомендовані зміни до «Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання», затверджений наказом Міністерства інфраструктури України від 17 серпня 2012 року № 521 будуть внесені, але на цю процедуру потребується тривалий час, заступник Міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк запропонував рішення, яке одноголосно було підтримано всіма членами Комісії Міністерства інфраструктури України з питань забезпечення виконання Женевської Угоди 1958 року, а саме: до 16 листопада 2016 року ДП «ДержавтотрансНДІпроект» має розробити інструкцію та рекомендації щодо зміни порядку сертифікації колісних транспортних засобів які походять або вироблені в США та затвердити дану інструкцію Наказом Міністра інфраструктури України, а після затвердження негайно розіслати всім органам з сертифікації для повсякденного використання. Саме з дня отримання цього Наказу Міністерства інфраструктури України, органи з сертифікації розпочнуть свою роботу за спрощеною процедурою.

«Велика вдячність всім членам робочої групи, всім небайдужим та тим, хто долучився до роботи над проектом рішення. Міністерство інфраструктури України і надалі буде йти  шляхом спрощення надання послуг та ліквідації зайвих бюрократичних процедур»,- наголосив  Юрій Лавренюк.