КМДА повертає Південно-Західній залізниці 12 поїздів проекту «Міська електричка»

Комунальне підприємство «Київпастранс» планує передати знову на баланс «Укрзалізниці» 12 електропоїздів «Міської електрички» і виконання перевезень в рамках цього проекту. Як зазначають у «Київпастрансі», таке рішення прийнято у зв’язку з тим, що це — непрофільні перевезення для комунального підприємства, а інфраструктура і ремонтна база належить «Укрзалізниці».

Таким чином, на думку представників КП, вигідніше буде замовляти у «Укрзалізниці» послугу перевезень і оплачувати її. Разом з тим у компанії не уточнили, коли рухомий склад буде переданий «Укрзалізниці».

Як відомо, Київрада на засіданні 4 березня 2-15 року ухвалила рішення про повернення рухомого складу «Міської електрички» у кількості 12 поїздів назад в сферу управління Міністерства інфраструктури України, що, за словами глави «Київпастрансу» Сергія Майзеля, дозволить заощадити 40 млн грн на рік. У пояснювальній записці до проекту рішення Київради «Про згоду на передачу рухомого складу їх сфери управління виконавчого органу Київради (КМДА) до сфери управління міністерства інфраструктури України» зазначалося, що таке рішення приймається у зв’язку з необхідністю оптимізації ресурсних витрат міста при подальшій реалізації проекту «Міська електричка «.

У документі нагадувалося, що вказаний рухомий склад було передано до сфери управління Київради згідно спільним наказам КМДА та Мінінфраструктури. Всі технологічні процеси з утримання рухомого складу та обслуговування залізничної інфраструктури виконуються Південно-Західною залізницею (ПЗЗ) на підставі укладених договорів з «Київпастрансом», на балансі якого знаходиться рухомий склад «Міський електрички».

Рух міської електрички в столиці відкрито в серпні 2009 року. Щодня вона перевозить близько 50,5 тис. пасажирів. У січні 2012 року ПЗЗ передала рухомий склад електрички на баланс «Київпастрансу». ПЗЗ взяла на себе відповідальність за належний стан залізничної інфраструктури, готова виконувати ремонтні роботи та організувати експлуатацію рухомого складу згідно з договором, проте вся відповідальність за стан рухомого складу міської електрички покладалася на «Київпастранс».

«Укрзалізниця» раніше неодноразово повідомляла про заборгованість КМДА перед Південно-Західною залізницею «за послуги міської електрички. Також відзначалися випадки скорочення кількості рухомого складу на маршруті через недофінансування його ремонту з боку київської влади.